HTML

PC Biztonság

Szélessávú interneteléréssel, állandó online kapcsolattal kénytelen vagy megvédeni a géped. És ez egyszerűbb, mint gondolnád. Pár óra ráfordítással profi módon megvédheted a windowsodat, és még azt is érteni fogod, hogy mit, hogyan és miért csináltál. Szerintem megéri.

Linkblog

Archívum

Mivel védjem a gépemet

2007.04.11. 10:05 szekelya

Az én otthoni gépem védelme alapvetően egy naprakész vírusirtóból és egy personal firewall-ból áll. Ez utóbbi egy windows alkalmazás, abban különbözik a hardweres tűzfalaktól, hogy ha már a gépen fut, arra is oda tud figyelni, hogy mely alkalmazások beszélhetnek a hálózaton, illetve nézi azt is, hogy változtak -e a programok. (Ha én frissítettem őket, ezért változnak, az OK, ha tudtom nélkül változik valami, az gyanús.)

Van egy wifi routerem is, amin NAT-ot állítottam be (a router kapja a szolgáltatótól a címet, és a gépemet egy privát címen elrejti a hálózatról) de állítom, hogy enélkül is erős védelmet lehet csinálni. A bevezetőben említettem egy töréstesztet, amire várok majd pár jelentkezőt,  a teszt erejéig ki fogom venni a routert, és kirakom a gépet hozzáférhetően a netre. ;)

A tűzfalamat az alapján választottam, hogy melyik az, ami szabad kezet enged a konfigurálásban, nem akar magától okos lenni, és egy általánosan alkalmazható, még megfelelő biztonságot nyújtani anélkül, hogy pontosan tudnám, mi történik.

Amikor elkezdtem keresgélni, akkor a fenti okokból a Tiny Personal Firewall-ra esett a választásom. Pontosabban annak egy feltört verziójára, de mint egy idevágó fórumon valaki igen találóan megjegyezte, crackelt szoftverrel védeni a gépet legalábbis morbid, hiszen a védelem alapja, hogy nem bízol senkiben, ebben az esetben viszont pont egy cracker csávó munkájára bízod a géped védelmét.

A Tiny-nak egyébként is volt jópár hibája, így kicsit később váltottam a szemmel láthatóan annak a továbbfejlesztésére alapuló Kerio Personal Firewall-ra, amit azóta is használok. Erről lesz szó a későbbiekben. A Kerio tűzfalának fejlesztését időközben átvette a Sunbelt, az ingyenes verziót javaslom, minden benne van, amire szükségünk lesz.

Ti milyen tűzfalat használtok, és miért arra esett a választásotok?

2 komment

Címkék: biztonság internet tűzfal

A bejegyzés trackback címe:

https://pcbiztonsag.blog.hu/api/trackback/id/tr5257179

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SPétör 2007.05.05. 19:43:23

iptables...
De persze ha a kérdés Windows-ra vonatkozott, akkor ZoneAlarm, meg Outpost (van egy másik gép is).
Egyébként Linuxos elfogultságom ellenére érdekelne, ha kidolgoznád, amit jobbra fent ígértél... :-)
Én lennék az első hozzászóló? Fura nem?
Szóval, hajrá!
SPétör

szekelya 2007.05.05. 23:01:20

Persze, hogy windowsra vonatkozott. Ha egy linuxszal elboldogulsz, vélhetőleg a védelmét is meg tudod oldani, legalábbis nem úgy állsz hozzá, mint a win felhasználók zöme.

Te vagy valóban az első hozzászóló, szerintem is fura, habár nem számítottam sok válaszra, de ennél azért többre.
süti beállítások módosítása